rörelseapparaten


Idag ska vi lära oss om rörelseapparaten, alla muskler, ben vi har i kroppen + lite till.
Skrev ut jättebra sidor från internet igår kväll, så nu ska jag gå ner och möta upp Annelie så ska vi läsa lite innan föreläsningen, tror det kan vara bra så man har lite koll på vad läraren säger ;)



Tidigare i veckan har vi haft föreläsningar om celler och vävnader i kroppen.
Och jag har ju haft 2 stycken hårsäcksinflammationer på kort tid, och då tänkte jag att det kanske är för att det är obalans i cellerna, och det var väl inte just cellerna men det var rubbningar i samspelet mellan mikroorgansimerna som vi har på huden.
Tycker det är väldigt intressant, när bitarna börjar falla på plats och man börjar förstå lite, det kommer väl eftersom, jag har verkligen valt rätt utbildning..!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback